Hopp til innholdet

Merkevarehåndbok - kom i gang

Hvorfor har vi en merkevarehåndbok?
NTE sin merkevarehåndbok er laget for å sikre at alle som jobber i NTE følger de samme retningslinjene. På den måten fremstår vi tydeligere på hvem vi er slik at vi enklere når ut til vår målgruppe. Derfor er merkevarehåndboken en viktig del av vår jobb rundt merkevarebygging. 

Merkevarehåndboka skal fungere som et oppslagsverk for ansatte og innleide konsulenter inne visuell og tekstuell utforming utad. Dersom du er UX-designer eller utvikler, finner du komponenter og retningslinjer i Figma. Ta kontakt med Klaus Koberstein på klaus.koberstein@nte.no for tilgang.

Våre verdier
Åpen - Nær - Pålitelig 

NTEs kjerneverdier er grunnlaget for konsernets organisasjonskultur og hvordan vi oppfører oss både mot hverandre internt og eksternt i arbeidet med å nå framtidsløftet og forretningsmålene. NTE sine kjerneverdier er et resultat av både kvantitative målinger av forventninger i markedet og hva lederne og ansatte i konsernet ønsker å fremstå som.

Åpen

  • Vi er pionerer, dyrker nysgjerrigheten, oppmuntrer til nye ideer og løsninger, utfordrer dagens sannheter og tar raskt konsekvensen av at verden endres.  
  • Vi vil øke mangfoldet - kulturell variasjon oppfattes som en berikelse for organisasjonen.
  • Vi involverer og deltar – organisasjonen er gjennomsiktig eksternt og internt.

Nær

  • Vi er tett på og bryr oss om våre kunder, våre kollegaer og vår felles framtid. Vi bidrar i overgangen til fornybarsamfunnet
  • Ansatte er tilgjengelige, hjelpsomme og forstår kundens behov
  • NTE er lokalt eid, gir tilbake og er bevisst sin rolle i samfunnet.

Pålitelig

  • Vi er til å stole på og holder det vi lover - produkter og tjenester leveres til avtalt pris, tid og kvalitet.
  • Vi er ryddig og ordentlig i alt vi foretar oss.
  • Vi har erfaring og tenker langsiktig og helhetlig.

Vår visjon
NTEs visjon er å gjøre Trøndelag klimanøytralt og digitalt.

NTE har vært en betydningsfull samfunnsaktør i Trøndelag i mer enn 100 år og har gjennom vår historie bidratt til bærekraftig utvikling i regionen. Fremover ønsker vi å spille en nøkkelrolle på to helt sentrale områder; klima og digitalisering. Vi har satt oss høye mål, disse krever at vi tar nye tak.

Vi må satse på fornybar energi, bruke ny teknologi, utvikle løsninger som bygger vekst og velferd. Men det betyr også at vi må samarbeide bedre og gjøre ting på nye måter i hverdagen. Det er viktig fordi endring alltid starter innenfra. Det er vårt løfte til samfunnet, det er ansvaret, og rollen vi ønsker å ta.

Vår posisjon
NTEs merkevare skal ha tydelige særtrekk, som i kombinasjon, skal gjøre posisjonen både troverdig, relevant og unik.

NTE sin posisjon: Alltid i nærheten. Det er ingen som skal kjenne kundens behov i de segmentene NTE er representert bedre enn NTE. Det er grunnleggende for NTE å være et kundenært selskap som involverer kunden og samfunnet for å finne de beste løsningene. NTE kommuniserer med både kunder og samfunn gjennom en rekke kanaler og på et språk som er jordnært og gjenkjennelig.

NTE er folkelig forankret både gjennom eierskap og lokalisering i Trøndelag og innbyggerne har meninger om selskapet, på godt og vondt. Det setter vi i NTE pris på. 

Posisjonen kjennetegnes som "det smarte, trygge valget" og dekker forbrukerens behov for å ta smarte valg og ha en trygg hverdag. Vår visuelle identitet skal gjenspeile dette i alt fra bildebruk, farger og skrivemåte.

For spørsmål knyttet til merkevarehåndboken kan du ta kontakt med Merkevarerådet (marte.melhus@nte.no).


Tilbake til toppen